Wednesday, September 29, 2010

ceritera tentang aku 2

...............................
...........................................
.................................
......................................................
..............................................................................................
.......................................

ermmm.......................
Aku tak tau nak mula macam mana........
Seram sejuk aku rasa.......
Menggeletar sikit perasaan, badan, dan fikiran aku......

Sebab apa, aku sendiri pun tak faham...... blank......
Sebenarnya aku sendiri pun tak tahu nak tulis apa.....
Banyak nak bagitau, tapi tersangkut.......

.........................................

....................................................

Mungkin nasihat kot aku boleh berkongsi........

Cuba lihat dan rasa sekeliling, rasa keadaan, rasa perasaan.
semua tu masih lagi ada. Sesuatu yang tak dapat teruskan hidup dan kerja tanpa ia.
Jadi, jaga lah ia selagi ada. Sebab aku sendiri dah pernah buat.
tapi aku buat sebaliknya yang apa diatas......

Aku ingat aku ada dalam keadaan yang selamat, selesa, tapi sebenarnya tak.
Dan Jangan sesekali selesa ngan keadaan yang ada. Jangan seronok sangat ngan apa yang ada.
Belum tentu lagi akan kekal atau seperti yang dirancang.......
Jangan sesekali buat silap. Sebab, sekali buat, mungkin dapat dielakkan atau dimaafkan.
tapi kalau dah berkali-kali, sapa yang oleh tahan. Sapa yang mampu bersabar.....

Apa yang paling penting sekali, Jangan mengkhianati.
Jangan sesekali....... Jangan terlintas langsung untuknya........
Sebab itu yang aku dah buat........

Aku...........
Silap aku.......
Aku silap gunaakan peluang yang ada dan kesudahan yang aku kena tanggung selamanya......

Bila dah jadi macam ni baru nak sedar dan bertindak......
Tetapi sayang seribu kali sayang. masih lagi aku buat silap......
Belum sempat nak selamat, memang dah tak boleh buat apa.......
Sebab keputusan yang aku buat amat cepat dan drastik......
Aku hanya pikir diri aku saja..... aku dak tak ambik peduli hal lain......

Benda ni la sedikit sebanyak mengajar aku.
Aku pun manusia jugak yang mempunyai perasaan dan fikiran yang kadang-kadang lemah.

Jadi, kesudahan cerita harus diteruskan. cerita belum selesai, tetapi bab kehidupan yang seterusnya akan berjalan lain daripada biasa.

Aku hanya perlu berhati-hati dalam membuat keputusan selepas ini. Berfikir panjang untuk memastikan keputusan yang betul dan menepati semua. Kalau tidak, benda sama akan berulang dan aku sendiri yang akan menyesal dan bertambah lah lagi........

Kegelapan dalam diri aku......
Sebab ia adalah kelemahan hati manusia......

2 comments:

Amirul Idham said...

salam..
dah lama aku tak berkunjung blog kau. dah update rupanya.

aku sedih dan terkejut bila dapat tau yang ayah kau dah tak de. kenapa tak beritahu aku? tapi aku tak salahkan kau. memang susah kita nak bagitahu kan orang yang orang kita sayang dah tiada lagi.

Aku akan sedekah kan Al-Fatihah buat ayah kau.

kuat kan semangat bro

Puaka Petaka said...

thank you bro....
Insyaallah aku ok.....
dah 9 bln lebih dah kami kehilangan dia.....
tahun ni raya dia tak dak.....

any way, Thank you so much....
amin.....



klick kat sini kalau nak terkejut

SEMANGAT HATI KEGELAPAN

Kelemahan Hati Manusia