Tuesday, September 23, 2008

Aku Kena Tag ye...... Ok......

Aku try tengok la mcm mana.....
Aku akan balas balik dari first Tag yang telah di tagkan pada aku......

Biasanya kalau org kena Tag, dia kena start tentang diri dia dulu kan.....

Ok....

  1. Siapa sebenarnya Makhluk Buas? - Nama sebenar aku ialah Mohd Zikri
  2. Asal? - Dari Kedah. Kulim untuk lebih terperinnci
  3. Buat apa? - Sekarang aku bekerja di salah satu Jabatan, Kementerian. Jawatan aku pulak yang tak masuk akai ngan apa yang aku belajar waktu sekolah dulu. Aku tak tau macam mana boleh dapat, tapi berjaya jugak aku mengelentong bukan 1 tapi 3 orang penemuduga aku. Agak susah jugak la nak menghadap. Tapi nasib baik yang 3 orang penemuduga aku tu pun tak tahu hal-hal audio ni. Jadi ni la kelebihan aku untuk membuat pembohongan yang melampau.
  4. Jawatan apa? - Juruaudio Visual. Tapi sekarang ni dah jadi macam technition kat ofice aku tu. Masih lagi membuat kerja-kerja audio visual tapi bila tiada program atau aktiviti jabatan, aku akan bertukar menjadi technition.
  5. Ok tak keja? - Kadang-kadang rasa macam tak keja. rasa macam enjoy je. tapi kalau ada keja, pergh, memang penat gila. kadang-kadang tu, nak kencing pun tak sempat. Tapi sekarang tak de dah. semua ok dah.
  6. Tak rindu ka kat catering? - Tak beberapa sangat sebab income keciput. Nak naik pangkat cukup lama. Nak kena lompat-lompat hotel. Pekerjaan sepanjang hayat. tak nak la. Tapi kalau meniaga kedai nak la. walaupun dah tinggalkan bidang dapur ni agak lama, tapi tangan ni masih lagi berbisa. Mampu masak masakan yang sedap-sedap lagi.
  7. Pasai apa tak meniaga? - Ingat senang ka? Modal lagi. Bukan setahun punya modal. Kurang-kurang 5 tahun. Bukan senang nak establish kedai makan. Nak kena chek customer behavior, customer quirey, banyak lagi la yang costomer nak. Tapi kalau ada modal, memang buat.
  8. Sebab apa pakai nama Makhluk Buas? - Menarik soalan tu. Sebabnya ialah Makhluk Buas ni adalah rekaan aku. Puaka Petaka pula ialah upgred daripada Makhluk Buas. Lagi dasyat dan menggerunkan.


Sekian dulu sesi membalas Tag mengeTag ni......
Selepas ni aku buat Tag yang baru lak....

No comments:



klick kat sini kalau nak terkejut

SEMANGAT HATI KEGELAPAN

Kelemahan Hati Manusia