Wednesday, July 30, 2008

Dah Mula Menggatal Tangan......

Assalamualaikum pembuka bicara.....
Dah lama rasanya aku tak buat something kat blog aku ni....
Rasanya ni la time aku buat sesuatu untuk aku......

Aku tak berniat nak tulis panjang-panjang.
Tapi boleh la aku nak start balik setelah lama meninggalkan perjuangan sebagai seorang blogers.
Bukan niat aku tak nak update, tapi kesibukan aku bekerja menyebabkan ia mengganggu aku.
Tapi sekarang, walau sibuk macam mana pun, aku cuba curi masa untuk buat something untuk menggatal tangan aku balik.

Biasala, bila dah mula bekerja, dunia dah jadi terbalik. yang biasa buat dah tak buat. yang tak pernah buat dah mula berjinak-jinak. yang tak dapat dah mula dapat. yang ada dah mula menghilang. Kurang menyenagkan tapi inilah hakikat kehidupan. dapat yang lebih baik, hilang jugak yang baik kita ada. dapat yang lebih buruk, hilang yang buruk daripada kita.

Aku dah mula merapu sebab tangan aku dah mula menggatal. macam-macam nak diletakkan kat sini. tapi bukan semua. ada jugak yang kena tapis. tapi bila dah mula start taip, dia dah jadi ralit. rasa syok je nak taip. tambah pulak ada pegawai duduk sebelah aku sambil 'dok' 'pok-pet, pok-pet', kat aku. Aku buat deee je......

berbalik pada 'Dah Mula Menggatal Tangan' aku, aku memang dah mula dapat idea sikit-sikit apa yang nak dibuat kat blog aku ni. Jadi boleh la aku tambah info-info untuk member-member aku nak tahu..... sama-sama kita kongsi maklumat. bukannya apa, beringat sesama kita, Supaya kita dapat ingat. bila kita ingat, kita akan teringat apa yang kita ingat untuk mengigatkan perkara-perkara yang perlu diingat. Jadi, untuk ingat, kita perlulah mengigat sesama kita supaya kita sendiri dapat ingat dan dalam masa yang sama kita dapat mengigatkan orang lain. Apa benda la yang aku merapu ni. Ni la akibatnya kalau dah tangan menggatal. merapu tak leh lari.

Memang aku tak nak Postkan Post ni sikit je. Tapi tah la. Cambest la pulak dok taip ni. sedar-sedar dah banyak. Pastu, sedar-sedar scrol kat sebelah ni dah jadi kecil. Makin kecil. Lama-lama jadi halus. Lagi boleh taip, taip je. Bukannya berdosa. Tapi tak dapat pahala jugak. Bunyi macam rugi je...... Takpa, letak tepi dulu hukum dosa pahala. yang penting, kita sampaikan apa yang nak disampaikan. Sebenarnya aku sendiri pun tak tahu nak sampaikan apa. Jadi, ambil la iktibar dengan kejadian ni. Kalau lain kali nampak tajuk-tajuk yang cam best, tengok dulu. baca sampai habis. Kalau tak best, tak payah baca. buang masa je, macam sekarang ni la......

Sekian.......

No comments:



klick kat sini kalau nak terkejut

SEMANGAT HATI KEGELAPAN

Kelemahan Hati Manusia